Vorbeam cu un amic acum ceva timp. El era indoctrinat cu tot felul de termeni economici, sociologici si politici si era (ma rog, inca este) extrem de incantat de folosirea lor. El imi vorbea de externalizarea serviciului de curatenie, lucru pe care ar trebui sa-l faca atat firmele, cat si persoanele fizice. Adica sa chemi pe cineva, la tine acasa, sa-ti faca curat. Si sa faci asta constant, saptamanal. Cei care vin la tine, niste experti in curatenie, fac curatenia mai usoara si, pe cale de consecinta (ce-mi place expresia), iti fac si viata mai usoara. Ma rog, zic ei, dar in majoritatea cazurilor este vorba de niste ele, de niste menajere profesioniste care sunt mai eficiente decat un amator intr-ale curateniei. Decat o femeie de afaceri care, ajunsa acasa, este nevoita sa faca si aceste treburi casnice.
Ce au acesi experti in curatenie in plus, in afara de experienta? Pai, spune lumea, au produse mult mai eficiente. Produse profesioniste. Zica-se, produse fie prea scumpe pentru buzunarul tau, fie prea greu de gasit. Bineinteles ca e fals, economic vorbind daca produsele ar fi atat de scumpe, nu ar renta pentru acesti profesionisti sa le cumpere si sa si presteze serviciile in cauza. Parerea mea.
Acum, profesionist in ale curateniei nu sunt. Nici macar amator, in intelesul celalalt. Eu fac curatenie rar, doar atunci cand e nevoie. Curatenie zilnica nu as face niciodata, mi se pare pierdere de vreme.
Drept urmare, mi-as dori niste produse pentru astia ca mine, cei care fac curat doar unde trebuie, cat de rar trebuie, dar o curatenie eficienta. Pentru ca, fix cum am explicat pe vlog, produsele eficiente sunt necesare intai si intai pentru lenesi, pentru cei ce vor sa faca rar curetenie.
Asadar, 3 calitati trebuie sa aiba produsele de curatenie (din punctul meu de vedere):
1. Sa fie produse specializate. Nu dai pe geam cu ce dai pe mobila, cu ce dai pe frigider, cu ce dai pe aragaz. N-oi fi io profi, da atata lucru stiu si eu.
2. Produsele trebuie sa miroasa frumos. Nu miros puternic, din cauza caruia nu poti dormi, dar nici invers, fara pic de miros, nu merge. Trebuie nu doar sa se vada ca-i curat, ci si sa miroasa a curat.
3. Produsele sa fie intr-atat de eficiente incat, pe o perioada minima macar, sa impiedice depunerea de praf. Exista acele solutii pentru mobila, care impiedica depunerea de praf. La fel si geamuri: unele solutii fac ca geamul sa ramana curat macar cateva zile.
Este inutil sa precizez faptul ca produsele de curatenie nu trebuie sa deterioreze suprafetele. Nu trebuie sa ia luciul mobilei, nu trebuie sa altereze culorile televizorului (LCD/PLASMA/LED ori CRT pentru hipsteri), nu trebuie sa zgarie aragazul, nu trebuie sa zgarie faianta. Asta cred ca deja se subintelege. Sau nu?
Acum, trebuie sa va anunt ca Farmec, unul dintre brandurile romanesti care-mi plac mie, a relansat doua branduri (scuzati repetitia, dar e important de subliniat: exista un brand mare Farmec, care are mai multe branduri mai mici, sub-branduri suna dubios, mai ales alaturarea celor doi de b): Nufar si Triumf.
Si pentru ca tot vorbeam mai sus despre produse specializate, caci nu-mi place cele universale, care curata peste tot la fel, va da un exemplu, cel mai elocvent: Triumf Frigidere.
Este brandul numarul 1 pe segmentul curatirii bucatariei, un produs pe care vi-l recomand cu incredere.
Tot vine Craciunul si urmeaza sa va umpleti frigiderul cu chestii grase, care, in oricate pungi si pungute le-ati baga, tot lasa urme si mirosuri.
Chiar asa, acum cat timp v-ati curatat frigiderul pe interior? V-ati pus vreodata problema ca acolo ar putea fi probleme? Sau plecati de la premisa ca in frigider sunt doar chestii curate, nu puneti nimic murdar acolo?
Acum, ca sa revin la ideea initiala, un produs bun este cel ce este usor de gasit (v-am zis si asta? daca am omis, va zic acum), usor de folosit, nu foarte scump si foarte eficient. O curatenie profesionista facuta de amatori – iata idealul. Cel putin din punctul meu de vedere.
Articolul Curatenie profesionista facuta de amatori este inscris in competitia SUPER-BLOG 2017, competitie cu Farmec de ani buni! Salutari PLINE DE FARMEC tuturor!
Si doar ca sa ma bag si eu in seama, „Triumf” chiar e un produs mișto! 🙂
P. S. Asa arata un articol câștigător? Slăbuț, nene, slăbuț.
Ce-mi dai daca voi castiga?
Incerc sa mi te inchipui facand curatenie, ar fi genial o poza cu tine.